Translate

17 decembrie 2024

Sedintele de conducere, de la prima la ultima.

Legislatia in vigoare spune ca un cursant trebuie sa efectueze un numar minim de 30 de ore de conducere, inainte ca acesta sa se poata inscrie pentru examenul auto de conducere. In fiecare zi, un cursant poate conduce cel mult 2 ore cu pauzele aferente, adica zece minute la fiecare ora, astfel sedinta de condus propriuzis este de 1h. si 40 de minute, rezultand un numar total de 15 sedinte de condus pentru intreaga perioada de pregatire practica. 


Fiecare instructor are propria structura dupa care isi imparte cele 15 sedinte de condus cu elevul si evident aceasta difera de la elev la elev, pentru ca unii invata mai greu iar altii mai repede.


STRUCTURA DUPA CARE LUCREZ EU
Sedinta 1.
            La prima sedinta prezint elevului autoturismul cu care vom lucra. Se prezinta interiorul cu toata plansa de bord si butoanele dispuse in diferite locuri cum ar fi pe usa, la scaunul soferului precum si manerele de actionare si reglare a scaunelor. Apoi se explica detaliat rolul martorilor din bord, ce inseamna fiecare pictograma ce se regaseste pe butoane, iar apoi se executa miscarile de actionare a blocului de lumini, stergatoarelor, sistemului de climatizare, etc.

Dupa interior prezint partea exterioara si compartimentul motor. Aici invatam pe unde se alimenteaza masina, diferenta de diametru pentru pistolul de la pompa intre benzina si diesel, roata si compunerea ei, anvelopa respectiv janta si prezentarea explicita a informatiilor de pe anvelopa. La compartimentul motor identificam vasele lichidelor (parbirz, frana, servodirectie), radiatorul, cum citim nivelul de ulei pe joja, filtrul de aer, etc.

Sedinta 2-3.
            ''POLIGONUL'' aici are loc primul contact prin care elevul misca masina, incepem cu miscari simple ale actionarii pedalelor si a schimbatorului de viteze apoi lasam masina sa se puna in miscare efectund opriri si porniri succesive. Pe urma continuam cu modul in care invartim volanul iar apoi usor in mers efectuam manevre de virare a rotilor. Dupa ce elevul deprinde controlul volanului incepem deplasarea unde se invata pozitionarea pentru viraje, virajele in mers, reducerea vitezei, accelerarea, oprirea pentru stop, etc.


In poligon se sta minim o sedinta si atatea cate sunt necesare pentru fiecare elev pana deprinde manevrabilitatea masinii suficient de bine cat sa poata fi scos in trafic. La inceput aleg strazi mai putin circulate din zona de examen.

Sedinta 3-8.
            In acest interval elevul se acomodeaza cu zona de examen, conducem pe cat mai multe strazi din respectiva zona pentru a vedea ce tip de situatii il pun in dificultate.

Sedinta 4.
            Aceasta sedinta de regula se desfasoara in mediu extraurban, intre localitati pe drumuri comunale slab circulate, unde elevul invata controlul masinii la o viteza mai mare decat cea la care a condus pana atunci si unde are posibilitatea sa se intalneasca cu alte autovehicule aflate in trafic.

Sedinta 5.
            Incepand cu sedinta a 5-a, prezint elevului teoria si manevrele pentru realizarea parcarilor, tocmai pentru a avea cat mai mult timp pana la a 15-a sedinta sa exerseze, efectund minim o parcare din fiecare in toate sedintele ce urmeaza.


Sedinta 6-8.
            Inceperea sedintei de condus dintr-o zona ce nu are legatura cu zona de examen, mergand spre aceasta. Astfel urmaresc capacitatea elevului de a se adapta si raporta la situatii noi in trafic si pregatind-ul pentru urmatoarea etapa.

Sedinta 8-13.
            In acest interval de sedinte, traseul se desfasoara in tot orasul, practic mergem de la N la S sau de la V la E scopul este de a traversa orasul pe diferite variante. Daca elevul cunoaste bine orasul ii spun doar unde vreau sa ajungem, traseul si-l decide singur. Daca nu se cunoaste bine orasul ofer indicati cat mai apropiate de cele din examen, adica scurte si exacte. Astfel lucram intr-un cadru diferit unde elevul va trebui sa decida singur, tocmai pentru a fi obisnuit si a nu avea mari emotii in examen.

Sedinta 13-15.
            Ultimele 2 sedinte se desfasoara in zona de examen si se desfasoara in regim de examen. Nu pun calificative de admis - respins doar recreez un cadru cat mai apropiat de cel din examen, un exercitiu care ajuta elevii sa aibe o mai mare incredere in ei si sa-si invinga emotiile.


NOTA:

Structura de mai sus este una informativa, aceasta fiind diferita de la elev la elev in functie de progresele pe care fiecare le face.

CONTACT si INFORMATII:

Cosmin Popa
Telefon: 0735654453
E-mail: cosmininstructorauto@gmail.com

PARTENERI:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu